کشــــمش و خواص آن

کشــــمش و خواص آن

کشــــمش و خواص آن

کشمش سبز،کشمش پلو،کشمش پلویی،کشمش مویز،کشمش به انگلیسی

جالب است بدانید که افسرده ها کشمش بخورند. در واقع کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است. از سویی کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از خراب شدن سلولی جلوگیری می‌نماید. البته مصرف کشمش به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها بسیارمفید است و از پوکی استخوان پیشگیری می نماید.
فواید کشمش و انواع آن را بدانید
کشمش، میوه‌ی رسیده و خشک انگور می باشد که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال پیدا می شود.

کشمش،خواص کشمش
جالب است بدانید که فیبر موجود در کشمش از سرطان کولون و از رشد غیر معمول سلول‌ها جلوگیری می‌ نماید و باعث کنترل قند خون در بدن می‌شود و برای درمان بی نظمی معده و یبوست مفیدو موثر است. لازم به ذکر است که مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور می‌ نماید و سبب از بین رفتن آب اضافی بدن می‌شود، بدن را تقویت می‌کند، دهان را خوشبو می‌کند و منبع مناسبی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن می باشد.
لازم به ذکر است که متخصصان تغذیه عقیده دارند خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون نگه خواهد داشت. در واقع همچنین فیبر زیاد در کشمش به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها یاری می رساند. در کنار آن پتاسیم را می‌توان نام برد که سبب کاهش فشارخون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می‌شود و به میزان کافی در کشمش موجود است.
قابل ذکر است که کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است. بد نیست بدانید که از طرفی کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند. مصرف کشمش به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها مفید است و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
همچنین سلنیوم در کشمش برای پوست عالی است. ضمنا مقادیری از ویتامین‌های A و B در کشمش موجود است که نیاز بدن را به این گروه ویتامینی تأمین می‌کند.

کشمش،خواص کشمش

بد نیست بدانید که  علاوه بر کشمش، مویز نیز در این گروه قرار می‌گیرد که همان کشمشی است که از انگورهای سیاه مجلسی قرمز یا انگور شاهانی تهیه می‌شود. فراموش نکنید که انگور در اثر خشک شدن خواص خود را از دست نداده، حتی قندش زیادتر و اثر نیروبخش آن بیشتر شده و خاصیت نرم‌کنندگی سینه را نیز پیدامی‌نماید.

کشمش،خواص کشمش

تأثیر کشمش در کاهش بیماری‌های دهان و دندان را بدانید
لازم به ذکر ات که مصرف کشمش از رشد باکتری‌های دهانی که موجب پوسیدگی‌های دندان و بیماری لثه می‌شوند، جلوگیری می‌ نماید. به گفته متخصصان ترکیبات شیمیایی گیاهی تحت عنوان فیتوکمیکال‌های موجود در کشمش با مبارزه با باکتری‌های دهانی به بهداشت دهان کمک می‌ نماید.لازم به ذکر است که خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می‌دارد.

کشمش،خواص کشمش

توصیه‌هایی در رابطه با کشمش:
در واقع با توجه به نحوه توزیع انواع کشمش‌های موجود در بازار و امکان وجود آلودگی‌های میکروبی، آفت‌زدگی، میزان روغن، بقایای سموم و گوگرد محصول بیشتر از حد مجاز به مصرف‌کنندگان توصیه می‌گردد که هنگام خرید از محصولات بسته‌بندی‌شده با مجوزهای لازم بهداشتی استفاده کنند و پیش از مصرف، کشمش را با آب شست‌وشو دهند تا روغن‌های معدنی، گرد و غبار و سایر آلودگی‌های احتمالی که در سطح محصول وجود دارند، به حداقل ممکن برسندو کشمش سالم تری مصرف نماید.

کشــــمش و خواص آن

مطالب مرتبط:

مویز

فندوق

بادام زمینی

گردو




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ اصل
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: